Itse tehty luomupalkkari!

Terve taas! Olen Jari ja kirjoittelen tuota Metallisydän-blogia. Sain jälleen kunnian vierailla täällä Parempaa oloa-blogissa ja ajattelin tällä kertaa kirjoittaa teille itse tehdyn luomupalkkarin ohjeet.

luomupalkkari

Itse tehty luomupalkkari

Kovan treenin jälkeen on tärkeää täyttää kehon energiavarastot ja antaa lihaksille polttoainetta palautumiseen ja kehittymiseen. Markkinoilla on valtava määrä erilaisia palautusjuomajauheita, joista osa on todella hyviä. Tällä kertaa me tehdän tuo palkkari kuitenkin ihan itse ja vielä pääosin luomuraaka-aineista

Raaka-aineet

250 g maitorahkaa (luomu)
1 banaani (luomu)
1 rkl chian siemeniä (luomu)
2 rkl goji-marjoja (luomu)
loraus maitoa (luomu)
1 tl MSM-jauhoa
muutama tippa makeutusainetta

Valmistus

Lusikoidaan maitorahka blenderiin

Maitorahka tuo palkkariin suurimman osan siinä tarvittavista proteiineista, noin 25 grammaa. Proteiini toimii kehossa lihaksen rakennusaineena ja onkin tärkeää pitää huolta riittävästä proteiinin saannista paitsi heti treenin jälkeen, myös pitkin päivää.

Pilkotaan banaani ja lisätään mukaan

Maitorahkakin sisältää hieman hiilihydraatteja, mutta tämän palautusjuoman pääasiallinen hiilihydraattilähde on banaani. Sillä täytetään nopeasti treenin aikana tyhjentyneet kehon energiavarastot.

Loraus maitoa tekee palkkarista juoksevamman

Kun mukaan lisätään hieman maitoa, voidaan unohtaa lusikka ja palkkari voidaan hörppiä suoraan mukista. Mitä enemmän maitoa, sitä juoksevampaa palkkarista tulee.

Lisätään chian siemenet ja goji-marjat

Chian siemenet sisältävät runsaasti proteiinia, mutta erityisesti omega 3- ja 6-rasvahappoja. Goji-marjat ovat palkkarissa paitsi parantamassa vastustuskykyä, myös tuomassa siihen makua.

Lopuksi lisätään t-lusikallinen MSM-jauhetta ja muutama tippa makeutusainetta

MSM-jauhe edesauttaa nivelten hyvinvointia ja on siksi hyödyllinen erityisesti painoharjoittelua harrastaville. Sen maku on hieman karvas, mutta goji-marjat ja pieni määrä makeutusainetta peittävät sen hyvin ja tekevät palkkarista herkullisen makuisen.

Suristellaan kaikki sekaisin

Kun kaikki raaka-aineet on blenderissä, suristellaan ne kuohkeaksi seokseksi. Vieläkin voi lisätä halutessaan mukaan hieman maitoa jos seos vaikuttaa jäävän liian jähmeäksi.

Valmista herkuteltavaksi

Viimeiseksi kaadetaan valmis luomupalkkari mukiin ja hörpitään parempiin suihin. Palkkarin voi valmistaa valmiiksi myös ennen treeniä ja ottaa vaikka sheikkerissä mukaan jos haluaa.

EXTRA

Jos haluaa buustata palkkarilla omaa vastustuskykyä oikein kunnolla, voi valmistusvaiheessa lorauttaa mukaan myös shottilasillisen verran TÄÄLLÄ esiteltyä inkiväärimikstuuraa. Johan lähtee flunssat ja muut pikkuvaivat!

Parempaa oloa

Parempaa oloa on kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, kauneuteen, treenaukseen ja kotiin keskittyvä blogi, jossa FitFashionin omat bloggaajat testaavat tuotteita ja tutustuvat Hyvinvoinnin Tavaratalon monipuoliseen valikoimaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta